کد خبر: ۱۰۵۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ 06 July 2022

 

تابناک/گیلان نماینده لنگرود در مجلس، با اشاره به تلاش وزارت نیرو و کمیسیون انرژی مجلس برای پایداری جریان برق در زندگی مردم، تصریح کرد: ۲۰ درصد مصرف کنندگان برق بیش از دو برابر مصرف دارند که ناشی از تمکن مالی است.

 

پرویز محمدنژاد در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به ابعاد مختلف انرژی در کشور از جمله برق و گاز و نفت و میعانات گازی و پتروشیمی، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه نفت و گاز توفیقات خوبی داریم و اقدامات دولت در بحث صادرات نفت قابل تقدیر است.

 

وی از رشد مثبت تولید و صادرات میعانات گازی و پتروشیمی و فرآورده های نفتی خبر داد و بیان کرد: متاسفانه در حوزه تولید برق و گاز تراز منفی داریم؛ البته در زمستان گذشته مدیریت خوبی در حوزه گاز انجام شد و شاهد پایداری جریان گاز در منازل مردم بودیم و دغدغه گاز نداشتیم.

 

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی فصل تابستان را پیک مصرف برق دانست و گفت: چهار ماهه خرداد لغایت شهریور کاهش برق ملموس بوده، اما خوشبختانه تا امروز قطعی نداشتیم؛ این در حالی است که سه روز قبل رکورد مصرف برق شکسته شد و بیش از ۶۴ هزار مگاوات مصرف داشتیم که عدد بزرگ و قابل تاملی است.

 

محمدنژاد با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در جامعه، رکورد مصرف را پسندیده ندانست و خاطرنشان کرد: در پیک سال گذشته ۵۹ هزار مگاوات مصرف داشتیم که افزایش امسال نگران کننده است.

 

وی با اشاره به تلاش وزارت نیرو و کمیسیون انرژی مجلس برای پایداری جریان برق در زندگی مردم، تصریح کرد: ۲۰ درصد مصرف کنندگان برق بیش از دو برابر مصرف دارند که ناشی از تمکن مالی است، اما اصلاح الگوی مصرف در دستور کار قرار دارد لذا طرح توسعه و مانع زدایی صنعت برق را در سه محور به مجلس ارائه کردیم و با تایید شورای نگهبان، طی ماه های آینده شاهد ابلاغ به دولت خواهیم بود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توجه به تولید در تراز مصرف و بالاتر، زمینه سازی ترانزیت خارجی برق جهت صادرات و رعایت الگوی مصرف را سه محور طرح مذکور دانست و متذکر شد: می خواهیم عدالت در مصرف رعایت شود، زیرا کسی حق ندارد از یارانه های دولت به صورت افسارگسیخته بهره ببرد.

 

وی با بیان اینکه ماده ۱۵ طرح توسعه و مانع زدایی صنعت برق دولت را مکلف به استفاده از کنتورهای هوشمند کرده است، گفت: ۱۲ هزار مشترک برق پرمصرف داریم و لذا بهای برق مصرفی این مشترکین بین نیم تا سه و نیم درصد افزایش می یابد، اما رعایت الگوی مصرف شامل افزایش بها نمی شود و تنها تعرفه سالانه را اعمال می کنیم.

 

محمدنژاد ۸۰ درصد مشترکین را دارای مدیریت مصرف مطلوب دانست و یادآور شد: استفاده از کنتورهای هوشمند می تواند به مدیریت برق کمک بزرگی کند

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار